CARRANTY ARAÇ GARANTİ SERTİFİKASI BİLGİLENDİRME FORMU
Bu form, garanti sözleşmesine taraf olmak isteyen ve sunulacak garantilerden menfaat sağlayacak diğer kişilere, yapılacak garanti sözleşmesine ilişkin önemli bazı hususlarda genel bilgi vermek amacıyla ilgili mevzuata istinaden hazırlanmıştır.
Sertifika içerisinde numarası belirtilmiş olan ekspertiz raporunda belgelendirilen arızalı olan ve uygun olmayan (sızıntı, kaçak, terleme, ezik, kırık, çatlak, kopuk, harici ses, harici duman vb. herhangi bir fiziki darbe veya hasara maruz kalmış parçalar, aşınan ve yıpranan parçalar) sistemler ve parçalar Carranty garanti teminatı kapsamı dışındadır.
A. TANIMLAR:
1. Garanti Veren (Carranty Şirketi):Atakent Mh. Mithatpaşa Cd. No: 173A/1 Ümraniye İstanbuladresinde bulunan 315186-5 Ticaret sicil numarasına sahip, mersis numarası 0203074098900001 olan, 444 10 58 Telefon numaralı CARRANTY Asistans Araç Muayene Hizmetleri Ltd.Şti. ünvanlı şirket olarak tanımlanmıştır.
2. Garanti Yaptıran / Carranty Sertifikalı: İşbu sözleşme kapsamında aracını Carranty şubelerinde ekspertize getiren ve/veya yerinde mobil ekspertiz kontrolü yapılan araç sahibi.
3. Sertifika: İşbu Carranty Garanti sertifikası.
4. Araç:Carranty sertifikasından, Türkiye’de tescil edilmiş 8 yaş altı ve 160.000 km altında olan M1 ve N1 sınıfı araçlar faydalanabilmektedir.
5. Carranty Ekspertiz:Teknik cihaz ve ekipmanlarla ikinci el araçları detaylı bir biçimde inceleyerek onlar hakkında yazılı görüş bildiren TSE onaylı ekspertiz kuruluşu.
6. Üretici Garantisi:Sertifikaya konu olan araç sistemlerinin üretici firma tarafından belirlenmiş garanti süresi.
7. 2. El Garanti Teminatı: Muafiyet Süresi bittiğinde, araç için Carranty Sertifikası tarafından yapılan seçime uygun olarak belirlenecek süre dahilinde (3/6/12 aylık), ani ve beklenmedik mekanik ve elektrik sistemi arızaları neticesinde meydana gelebilecek zarar ve hasarı onarım mesuliyetine ve sertifikadaki hüküm ve şartlara ve üretici garantisi kapsamına tam olarak uyulması kaydıyla “Teminat Altına Alınan Parçalar” bölümünde belirtilmiş parça ve işçilik maliyetine karşı garanti kapsamına alınmasını sağlayan teminattır.
8. Garanti Başlangıç Tarihi: İşbu Carranty sertifikası yapılan ekspertiz tarihinde başlayacak olup, sertifika üzerinde yer almaktadır. Aracın garanti programı, Full Ekspertiz 4×2, Full Ekspertiz 4×4 ekspertiz kontrol işleminden 3 gün önce veya ekspertiz işleminden 3 gün sonra yapılması gereklidir. CARRANTY sertifika başlangıcı ekspertiz kontrol tarihinden itibaren başlayacak ve alınan paketin süresi ile doğru orantılı olarak (Hangisi önce dolarsa) 3 ay 500 km, 3 ay 5000 km, 6 ay 10.000 km veya 12 ay 15.000 km sonra sona erecektir.
9. Programın İşleyişi: İşbu sertifika ile Carranty garantisini başlatan tarafından usulüne uygun olarak bildirilen ve sertifika kapsam içeriğine uygun olarak değerlendirilen, her bir aracın garanti kapsamına alınmasını ifade etmektedir.
10. Muafiyet Süresi: Sertifika kapsamında garanti altına alınan aracın üretici garantisi bitiş tarihine kadar olan süreyi ifade etmektedir
11. Anlaşmalı Servis: Carranty ile anlaşmalı servis sözleşmesi imzalayan tüm anlaşmalı servisleri ifade eder.
B)TEMİNAT:
2. El Garanti Teminatı: İşbu sertifika kapsamında gerçekleşen harcamalar için ve sertifika ücretinin zamanında, tam ve eksiksiz olarak ödenmesi şartıyla Carranty Şirketi Carranty Sertifika sahibinin sertifika kapsamındaki arızaların gerçekleşmesinden kaynaklı harcamalarını sertifika şart ve koşullarına tabi olarak teminat altına almaktadır. Onarımı yapılacak arızaların tutarları Carranty Şirketi tarafından yapılacak araştırmalar ve Carranty Sertifikalısı tarafından sunulacak bilgi ve belgelerin incelenmesi sonucunda sertifika limitleri dahilinde belirlenecektir. Carranty Şirketi, Carranty sertifikalısının aracında yapılan incelemeler sonrasında, önceden belirlenen şartlara uygun olmayan bir durum veya şüphe uyandıracak bir tespit yapması halinde bahsi geçen aracın teminat altına alınmasını reddedebilir. Garanti süresi içerisinde Carranty sertifikalısının maksimum iki defa arıza onarım hakkı bulunmaktadır. 2. El Garanti teminatı kapsamında arıza ile ilgili parça ve işçilik ücreti için garanti süresi içerisinde Carranty Şirketi’nin ödeyeceği tazminat tutarı toplamı, en fazla KDV dahil 50.000,00TL (Ellibintürklirası)’dir.
Yedek Araç Desteği Hizmeti
Carranty sertifika kapsamı dahilinde olan aracın arızalanması ve Carranty sertifika kapsamında yapılan onarım süresinin 10 iş gününü geçmesi halinde, araç sahibine maksimum sertifika bedeli kadar ikame araç ücreti ödenecektir.
Asistans Hizmeti
Carranty Garanti Programı kapsamında herhangi bir arızanın gerçekleşmesi durumunda Araç en yakın Carranty tarafından yetkilendirilmiş servise sertifika süresince 2 kez ve olay başı 1.000 TL limit ile çekilecektir. Arıza veya çekici hizmeti sonucunda araç km’si teminat kapsamındaki km sınırlarını geçiyorsa arıza talebi geçersiz sayılacak ve çekici hizmet bedeli araç sahibi tarafından ödenecektir.
Carranty sertifika kapsamı dahilinde olan aracın arızalanması ve Carranty sertifika kapsamında yapılan onarım süresinin 24 saati geçmesi halinde, araç sahibine ikamet ettiği şehir dışında yolda kalması halinde, maksimum sertifika bedeli kadar konaklama ücreti ödenecektir.
C. TEMİNAT ALTINA ALINAN PARÇALAR :
Motor: Motor bloğu, Silindir Kapağı, Silindir kapak contası, Silindir kapak cıvataları, Supaplar (emme-egzoz-yanık olanlar hariç), Supap iticileri (hidrolik ayarlılar dahil), Supap yayları ve gaydları, Eksantrik milleri ve kasnakları, zamanlama dişlileri ve zincirler (triger/zamanlama kayışları hariç), valfler ve kılavuzlar, Yağ Pompası, Pistonlar, Segmanlar, Piston burçları, Biyel kolları, Krank mili ve yatakları, karter, Gömlek, tüm burçlar, Emme manifoldu, Egzoz manifoldu, Volan ve Volan çemberi, Turbo (yalnız revizyon olması şartı ile). Vites Kutusu (Düz Şanzıman):Yağlar ve sıvılar (arıza kaynaklı değişim),İç vites dişlileri, Senkromeç sarıları ve yuvaları, Vites seçicileri, Şaftlar, Rulman ve burçları, Transfer dişlileri.Vites Kutusu(Tork Konvertörlü ve Zincir AktarımlıOtomatik Şanzımanlar): Yağlar ve sıvılar (arıza kaynaklı değişim),İç miller, Dişliler, Frenleme bantları, Redüktör, Hız sensörü, Yağ basınç pompası, Yağ soğutucusu ve basınç regülatörü, Yatak ve burçları, Servo ve plakası, Transfer dişlileri, diferansiyel, çatallar ve milleri, dişliler, pistonlu ve çekmeli valf (elektro vana), presli plakalar, yatak ve rulmanlar, planet dişlisi, contalar. Vites Kutusu (Çift kavramalı ve Robotlu / Yarı Otomatik Şanzımanlar): Yağlar ve sıvılar(arıza kaynaklı değişim), planet dişliler, Redüktör dişliler, miller, Değişken bobinler, Basınç halkaları, İç contalar.TorkKonvertörü: Herhangi bir mekanik iç bölümarızası durumunda.Diferansiyel: Yağlar (arıza kaynaklı değişim), ayna, mahruti ve pinyon dişliler, Tahrik milleri, Dişliler, Rulman ve burçlar.(Yağ filtrelerinin, yağlayıcıların, antifriz ve akışkanların değişimi, Carranty sertifikası kapsamındaki bir bileşenin arızası sonucu değişimi veya onarımı gerçekleşmesi şartı ile kapsama dahil edilecektir). Elektrik Sistemi: Marş motoru, Marş motoru üst selenoidi, Marş motoru dişlisi, ön kavrama, alternatör, diyot sargısı, Motor elektrik tesisatı.
Carranty programına alınacak markalar;
Alfa Romeo – Audi – BMW – Chevrolet – Citroen – Dacia – Daihatsu – DS Automobiles- Fiat – Ford – Honda – Hyundai – Isuzu – Jaguar – Jeep – Kia –Lada – Mazda – Mercedes Benz – Mini – Mitsubishi – Nissan – Opel – Peugeot – Renault – Seat – Skoda – Smart – Ssangyong – Subaru – Suzuki – Toyota – Volkswagen – Volvo marka araçlar Carranty garanti programı kapsamında değerlendirilecektir. Diğer marka araçlar teminat dışındadır. Beygir gücü 300 beygir üzerindeki araçlar ve 2500 cc üzerindeki araçlar her durumda bu teminatın kapsamı dışındadır.
D. CARRANTY GİRİŞ ŞARTLARI:
a)Carranty ürününün süresi, Sertifika sahibinin yapmış olduğu seçime uygun olarak belirlenmekte olup bu bilgi sertifika da yer almaktadır. b) Kişi, garantiye giriş şartlarını yerine getirmek şartıylaSertifikaücretinin tamamının ödenmesini takiben Carranty Şirketi’nin teminatı altına girmiş olmaktadır.
E. GENEL BİLGİLER:
1.Ürün hakkında daha ayrıntılı bilgi almak için, işbu Bilgilendirme Formu ve Sertifikada yazılı hususları dikkatlice okuyunuz. 2.Sertifika ücretinin tamamının sertifikanın teslim edildiği an ödenmesi gerekir. Sertifika ücretinin ödenmemesi durumunda, aksi kararlaştırılmadıkça, Carranty’nin sorumluluğu başlamaz.
3.Sertifika iptal edilemez, ancak satış sonrası sertifika süresi sonuna kadar aracın devir edildiği kişi veya şirket adına da geçerli olacaktır.4.Sözleşmenin başlatılması sırasında, sertifika süresince ve arızanın gerçekleşmesi durumunda Carranty’ye eksik veya yanlış bilgi vermekten kaçınınız. Aksi takdirde, onarım başlangıç süresi uzayabilir, onarım hakkından faydalanamama/teminat dışı kalma hâlleri ortaya çıkabilir. 5.Aracın mülkiyetinin değişmesi halinde garanti programı aracınızın şasi numarasına bağlı olduğu için, garantinizi satış esnasında devredebilirsiniz. Devir işlemi sonrasında Carranty genel merkezine araç ruhsatı ve test raporunu göndermeleri gereklidir. Detaylı bilgi için Carranty web sitesini ziyaret edebilirsiniz.6.Mesafeli satış durumu söz konusu ise kendisine sorulan sorular ve iletilen bilgiler doğrultusunda sertifika programına dahil olmak istediğini beyan etmesini takiben Carranty tarafından garanti kapsamına alınmalarının uygunluğunun tespiti üzerine kendilerine sertifika verilir.7.Carranty sözleşmesinden doğan bütün istemler, alacağın muaccel olduğu tarihten başlayarak iki yıl ve her halde arızanın gerçekleştiği tarihten itibaren altı yıl geçmekle zamanaşımına uğrar.8.İşbuCarrantyürünü, Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde geçerlidir. 9.2.El Carranty sertifikası, Sertifika’da başlama ve sona erme tarihleri olarak yazılan tarihlerde, aksi kararlaştırılmadıkça, Türkiye saati ile saat 12.00’de başlar ve saat 12.00’de sona erer.10.Sertifika sahibi, Carranty ile girdiği her türlü hukuki ilişkinin kendi nam ve hesabına yapılacağını beyan ve taahhüt etmekte olup, bunun aksi durumunda 5549 sayılı kanunun 15. maddesi gereği bildirim yapmak zorunda olduğunu bildiğini ve başkası adına veya hesabına hareket ettiği takdirde bunu yazılı olarak Carranty’ye beyan edeceğini ve bu hususta Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi hakkındaki mevzuat hükümleri de dahil olmak üzere her türlü sorumluluğun sertifika sahibine ait olduğunu gayrikabili rücu kabul ve taahhüt eder. 11.Bir defada ödenmesi gereken sertifika ücreti zamanında ödenmezse, ödeme yapılmadığı sürece garanti süreci başlamaz ve Carranty ödeme yapılmadığı sürece yazılı b0ildirimde bulunarak, Carranty sözleşmesinden 3 (üç) ay içinde herhangi bir zamanda cayabilir. Bu 3 (üç) aylık süre, vadeden başlar. Buna karşılık Carranty, ücret alacağını muaccel olduğu günden itibaren 3 (üç) ay içinde dava veya takip yoluyla istenmemiş olması halinde ise, sözleşmeden cayılmış olunur.
12.Carranty’nin sorumluluğunun sona erdiği haller
– Garanti süresi sona erdiğinde,
– Sahte ve hileli bir arıza bildirimi olması durumunda,
– Periyodik bakım veya servis programı km’sinin geçmesi sonucu gerçekleşen arızalar,
– Sertifika iptal edildiğinde,
– Garanti kapsamında olan aracın tam zayi olması veya çalınması halinde, 2. El Garanti sertifikası sona erer
13.İkinci El Motorlu Kara Taşıtlarının Ticareti Hakkında Yönetmelik’te yer alan Garanti kapsamına girmeyen hususlar başlıklı Madde 16’da yer alan durumlar da kapsam dışıdır. 14.Arıza taleplerini doğrulamak ve sonuçlandırmak için servis evrakları, makbuzları, teşhis ve kontrol sonuçları, arıza raporları vb. dökümanlar Carranty tarafından istenmesi halinde verilmesi gereklidir. 15.Carranty Şirketi, Suç Gelirinin Aklanmasının Önlenmesi ile Terörizmin Finansmanın Önlenmesi Hakkındaki Kanunlara ve tüm ilgili mevzuata uygun hareket etme ve müşterinin tanınması, adres / kimlik tespiti, teyidi ve kurduğu risk yönetim sistemleri aracılığı ile gerekli usuli işlemleri yerine getirme, özellikle ulusal ve uluslararası alanda yaptırıma tabi (sakıncalı) kişi / kuruluş listelerinde yer alan veya yaptırıma tabi tutulmuş olan müşterilerin tespiti için gerekli kontrolleri gerçekleştirme, geçerli yasalar dahilinde bu kişilerle iş ilişkisine girmeme ve / veya mevcut iş ilişkisini sonlandırma yükümlülüğünü elinde tutar.
F. TEMİNAT DIŞINDA KALAN HALLER:
1.Üretici garantisi veya herhangi aynı teminatları sağlayan ve Garanti Programı’ndan hariç bir garanti veya bir teminat altında olan araçların arızasından doğan harcamalar. 2.Ticari araçlar (Uber, taksi, ticari taşımacılık yapan araçlar, yolcu taşımacılığı yapan araçlar, okul taşıma araçları, taksi, ambulans, sağlık taşıma araçları, cenaze araçları, yarış ve spor amaçlı araçlar, ticari kullanım amaçlı araçlar, karavanlar, çiptuning modifikasyonuna uğramış ve yazılımına müdahale edilmiş araçlar, kamp araçları vb), 3.Beygir gücü 300 HP üzerindeki araçlar ve 2500 cc üzerindeki araçlar,4.Satış esnasında 8 (sekiz) yaşını geçmiş ve/veya 160.000 (yüz altmış bin) kilometre üzerinde olan araçların Garanti Programı’ndan doğan harcamalar. 5.Uber, çalışan servisleri gibi profesyonel kullanım amacı ile kullanılan veya anılanlarla sınırlı olmamak kaydı ile Avis, Hertz gibi “rent a car (günlük ve/veya faaliyet kiralaması amaçlı uzun süreli kiralama)” olarak kullanılan araçlar, Yakıt olarak sonradan montajı yapılmış (fabrika çıkışlı orijinal olmayan) olan LPG/CNG motora sahip araçlar, hibrid motora sahip araçlar, %100 elektrikli araçlar, satış değeri 2.500.000 (ikimilyonbeşyüzbin)Türk Lirası üzerinde olan araçların Garanti Programı’ndan doğan harcamalar,6.Ağırlığı 3,5 tonu geçen araçların Garanti Programı’ndan doğan harcamaları. 7.Üretici firmadan çıktıktan sonra teknik özellikleri değiştirilmiş, modifiye edilmiş araçlar. 8.Üretici firma tarafından belirlenen süreye ve kilometre süresine bağlı bakımların araç sahibi tarafından yapılmamasından dolayı arızalardan doğan harcamaları.9.Türkiye’de tescil edilmemiş olan araçlar. 10.Km’si ile oynanmış ve km’si düşürülmüş araçlar.11.Aşağıdaki durumlarda Carranty sertifikası kapsamında onarım işlemleri yapılmayacaktır:
• Sertifikakapsamına girmeyen hallerde,
• Kaza sonucu gerçekleşmiş arızalar,
• Aracın arızaya uğradığındaki kilometre sayısının3 (üç) aylık teminat süresi için 500 (beşyüz), veya 5000 (beşbin) kilometre, 6 (altı) aylık teminat süresi için 10.000 (onbin) kilometre, 12 (oniki) aylık teminat süresi için ise 15.000 (onbeşbin) kilometreyi geçmesi halinde.
Carranty Teminatı Dışı Olan Araç Arızaları ve Sistemleri;
1.Periyodik bakımlarda ve belirli zamanlarda değişmesi gereken filtreler, sıvılar, yağlar, Fren disk balata, debriyaj seti, otomatik şanzıman kavraması ve kavramaları tüm kayışlar, triger kayış ve zincirleri, gergi ve rulmanları araç lastikleri vb. kullanım ile aşınan, yıpranan ve eskiyen parçalar teminat kapsamı dışındadır. 2.Kaporta parçaları, tüm camlar, aydınlatmalar, silecekler, aksesuarlar vb parçalar teminat kapsamı dışındadır. 3.İkinci el motorlu kara taşıtlarının ticareti hakkındaki yönetmelikte yer alan garanti kapsamına girmeyen hususlar kapsam dışıdır. 4.Kullanıcı ve üçüncü Kişilerin ihmali, kusuru, hatası, dikkatsizliği veya sabotajından kaynaklanan arızalar. 5.İkaz lambaları sistem arızası gösterdiği halde aracı kullanmaya devam etmenin sonucu olan arızalar. 6.Satış sırasında alıcı tarafından bilindiği ve ekspertiz merkezi tarafından belgelendirilen, Ekspertiz raporunda belirtilen arıza ve hasarlar. (Sızıntı, kaçak, terleme, ezik, kırık, çatlak, kopuk, harici ses, harici duman vb. herhangi bir fiziki darbe veya hasara maruz kalmış parçalar).7.Ekspertizde tespit edilmemiş olsa dahi aracın geçmiş servis kayıtlarında arıza tespiti yapılmış, onarımı yapılmamış olan arızalar. 8.Kaza ve hasar sebebi ile oluşan arızalar ve garanti başlangıç tarihinden önce meydana gelmiş hasarlar. 9.Yanlış yağ, yakıt ve katkıkullanımından kaynaklanan arızalar. 10.Garanti öncesinde meydana gelmiş arızalar ve hasarlar. 11.Araç üreticisi tarafından kaynaklanan arızalar ve problemler. 12.Sel, terör, deprem, doğal afetler ve mücbir sebepler teminat kapsamı dışında kalacaktır.13.Hatalı ve yanlış kullanım, kaza, hırsızlık ve hırsızlık girişimi, yangın, infilak, vandallık ve doğal afetlerden kaynaklı arızalar ve arızalanan parçalar. 14.Su ve rutubet kaynaklı arızalar ve bunlardan kaynaklı korozyon arızaları. 15.Nükleer yakıt, nükleer atık, nükleer yakıtın yanması sonucu meydana gelen arızalar. 16.Kullanıma bağlı olarak aracın normal aşınması, yıpranması ve eskimesi ile ilgili arızalar. 17.Kullanıma bağlı olarak aracı periyodik bakımı ve bakımda değişmesi gereken parçaları, aracın rutin bakımları kapsamındaki değişiklikler. 18.Toprak çökmesi veya kayması, çığ, volkan indifaları, deprem, sel ve su basması gibi tabii afetler. 19.Deniz suyu ve kumu, güneş ışığı, rüzgar gibi hava şartları veya doğal afetler. 20.Harcamaya neden olan araçta “gizli hatalar”: imalatçının sorumluluğu veya hatasından meydana gelen arızalar. 21.Önceki hatalı tamir, onarım ve arıza sonuçları.
Teminat Kapsamına Girmeyen Harcamalar
Aşağıdaki belirtilen nedenlerden doğan harcamalar garanti kapsamı dışındadır:
1.Harcamaya neden olan aracın kullanıcısının veya üçüncü şahısların ihmali, kusuru, hatası, dikkatsizliği veya sabotajı. 2.Harcamaya neden olan araç için yanlış yakıt veya yağ kullanımındankaynaklanan arızalar. 3.Harp, her türlü harp olayları, istila, yabancı düşman hareketleri, çarpışma (harp ilan edilmiş olsun olmasın), iç harp, ihtilal, isyan, ayaklanma ve bunların gerektirdiği inzibati ve askeri hareketler sebebiyle meydana gelen bütün zayi ve hasarlar ve arızalar. 4.Herhangi bir nükleer yakıttan veya nükleer yakıtın yanması sonucu nükleer artıklardan veya bunlara atfedilen sebeplerden husule gelen iyonlayıcı radyasyonların veya radyoaktivite buluşmalarının ve bunların gerektirdiği askeri ve inzibati tedbirlerin sebep olduğu bütün ziya ve hasarlar (bu bentte geçen yanma deyimi kendi kendini idame ettiren herhangi bir nükleer ayrışım “fission” olayını da kapsayacaktır. 5.Harcamaya neden olan aracın normal aşınma ve eskimesi. 6.Harcamaya neden olan aracın bakımı. 7.Toprak çökmesi veya kayması, çığ, volkan indifaları, deprem, sel ve su basması gibi tabii afetler. 8.Deniz suyu ve kumu, güneş ışığı, rüzgar gibi hava şartları veya doğal afetler. 9.Garanti başlangıç tarihinden önce meydana gelmiş arızalar.10.Harcamaya neden olan aracın koltuklar, ses ve görüntü sistemleri, DVD, klima, alarm, GPS, açılır-kapanır araçlarda tavan gibi “Konfor” ve yüksek teknoloji ürünlerinde meydana gelen arızalar. 11.Harcamaya neden olan araçta “gizli hatalar”: imalatçının sorumluluğu veya hatasından meydana gelen hasarlar. 12.Harcamaya neden olan arızalı mallar üzerine garanti yaptıran başka kapsamlarla aynı rizikolara karşı ve aynı süreye rastlayan başka sözleşmesi olması halinde. 13.Su ve rutubet etkisi ve bunlardan doğan korozyon. 14.Önceki hatalı tamir ve arıza sonuçları. 15.Aracın kilometre saatinin değiştirilmesi. 16.Harcamaya neden olan aracın normal şekilde çalışmasına engel olmayan hasarlar (örneğin boyası veya görüntüsü üzerinde etkisi olan hasarlar). 17.Aracın rutin bakımları kapsamındaki değişiklikler. 18.Asistans hizmetleri kapsamındaki harcamalar. 19.Üretimi sürdürülmeyecek olan ve üretici tarafından bu konuda bildirimi yapılan araçlara ait harcamalar. 20.Aracın belirli parçalarının korunması veya daha uzun ömürlü olması amacıyla yapılan işlemler.21.Taşıtın ihmal edilmesinin veya uygun olmayan bir şekilde kullanılmasının veya aracın gereği gibi çalışması için lüzumlu olan sıvıların donmasının sebep olduğu arızalar.22.Teminat kapsamında olan bir arızanın teminat kapsamında olmayan bir parçada oluşturduğu arıza,23.Carranty şirketi tarafından görevlendirilmiş uzmanın bu garanti başlamadan önce var olmuş olabileceğini makul olarak düşündüğü hatalardan kaynaklanan arızalar. 24.Herhangi bir nedenle imalatçının veya ithalatçının sorumluluğunda olan kusurlu veya hatalı parçalar ve bu parçaların sebep olabileceği arızalar.
G. ARIZANIN GERÇEKLEŞMESİ VE ONARIMIN YAPILMASI:
1.Sertifika süresi içerisinde gerçekleşen toplam arıza/onarım tutarı, Sertifika da belirtilen araç bedelinin üzerinde olamaz. 2.İşbu Bilgilendirme Formu kapsamında Carranty tarafından sağlanan teminatlardan kaynaklanan onarım talepleri ile ilgili tüm işlemler için gecikmeksizin üst kısımda adres ve telefonları yer alan Carranty’ye başvuruda bulununuz. Hak sahipleri, arızanın gerçekleştiğini öğrendiği anda durumu derhal gecikmeksizin Carranty’ye bildirmek zorundadır. Arızanın gerçeklemesi anında arızalı parçaya kesinlikle sertifika sahibi yahut herhangi bir onarım servisi tarafından müdahale edilmemesi gerekmektedir. Carranty’nin bilgisi haricinde müdahale edilmesi halinde garanti kapsamı dışında kalacaktır.3.Garanti kapsamındaki ilgili parçanın onarımının yapılabilmesi için Carranty tarafından talep edilecek olan arıza onarım evrakları www.carranty.com.tr internet adresinden ya da 444 10 58 numaralı Yol Yardım ve Destek Hizmetleri’nden temin edilebilir. Gerekli bilgi ve belgelerin eksiksiz şekilde Carranty’ye ulaşmasından sonra en kısa süre içerisinde Carranty tarafından gerekli incelemeler yapılarak onarım işlemleri anlaşmalı servislerimiz tarafından yapılacaktır.
H. ŞİKAYET VE BİLGİ TALEPLERİ:
Sertifikaya ilişkin her türlü bilgi talepleri ve şikayetler için CARRANTY Asistans Araç Muayene Hizmetleri Ltd.Şti.’nin yukarıda yazılı adres ve telefonları üzerinden irtibata geçilebilir. Carranty, başvurunun kendisine ulaşmasından sonra en kısa süre içerisinde talepleri cevaplandırmak durumundadır.
I.YARGI YERİ:
İşbu sözleşme Türk Hukukuna tabidir. Bu sözleşmeden doğan davalarda Carranty’nin merkezinin bulunduğu İstanbul Anadolu mahkemeleri ve icra müdürlükleri münhasıran yetkilidir.
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE YÖNELİK BİLGİLENDİRME
1.6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK ”) ve ilgili sair mevzuat uyarınca, Carranty veri sorumlusu ” sıfatıyla sunduğu garanti faaliyetlerinin ifası kapsamında tarafınızdan zorunlu olarak alınması gereken bilgilerin yanında vermeyi hedeflediği en iyi hizmet ve ürünü sağlamak amacı ile gerekli olduğunu değerlendirdiği kişisel sağlık verileri de içerebilecek özel nitelikli veriler de dâhil kişisel verilerinizi (“Kişisel Veriler ”) hukuka ve dürüstlük kurallarına uygun olarak, başta KVKK ve diğer kanunlarda öngörülen usul ve esaslara uygun olarak kanunda öngörülen hallerde veya açık rızanızla kanuni/yasal süreler ve hukuka uygunluk sebepleri devam ettiği müddetçe işlemekte ve aşağıda detaylı şekilde açıklanan kişi ve kurumlarla paylaşabilmektedir.
2.Carranty, sertifika düzenlenmesi, sertifika ücretinin belirlenmesi, onarım işlemlerinin yapılabilmesi, kimlik doğrulaması, suiistimallerin önlenmesi, yenileme gibi Carranty sertifikası faaliyetlerinin doğrudan veya dolaylı ifası kapsamında şahsınıza ait Kişisel Verileri doğrudan veya yetkili aracıları ve iş ortakları vasıtasıyla her türlü yazılı, sözlü ve elektronik mecralardan (ATM, internet şubesi, çağrı merkezi, mobil uygulamalar, sosyal medya, kamuya açık diğer mecralar vb.), sizden ve/veya, üçüncü kişilerden ve yasal mercilerden temin edebilmekte; size verdiği hizmetleri layıkıyla yerine getirebilmek; size doğrudan pazarlama faaliyetleri yapabilmek ve tabi olduğu finansal güvenlik kurallarına uyabilmek için yurtiçi ve yurtdışındaki; doğrudan veya dolaylı iştirakleri ile ana ortaklarıyla, grup şirketleriyle, sözleşme imzaladığı hizmet sağlayıcılarıyla, Bankalar arası Kart Merkezi A.Ş. gibi güvenli tahsilat hizmeti veren kuruluşlarla, bankalarla, denetim firmalarıyla, asistans firmalarıyla, araştırma şirketleriyle, hizmet alınan hukuk bürolarıyla, danışmanlık firmalarıyla, arşiv ve kargo firmalarıyla, ortak marka çalışması yaptığı üçüncü kişilerle, program ortaklarıyla, iş ortaklarıyla, acenteleriyle ve aracılarıyla, sigorta brokerleriyle, hasar kabul veya risk değerlendirmesi konularında hizmet aldığı kişi ve kuruluşlar ile sözleşmeli reasürans şirketleri dahil hizmetlerinin sunulabilmesi için paylaşımın gerekli olduğu diğer kişi ve özel veya resmi kuruluşlar ve yasal düzenlemelerin izin verdiği kişi, kurum ve kuruluşlarla Kişisel Verilerin korunmasına ilişkin mevzuatın öngördüğü esaslar kapsamında paylaşabilmekte ve kullanabileceği bilişim teknolojileri gereği yurtdışı sunuculara yahut bulut bilişim yolu kullanılan durumlarda buluta aktarabilmektedir. Detaylı Kişisel Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikamıza kurumsal internet sitemizden ulaşabilirsiniz.
3.KVKK’nın 11. maddesi uyarınca, “ilgili kişi” olarak siz, Carranty’e başvurarak a) Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme, b) Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, c) Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, d) Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, e) Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme, f) KVKK hükümlerine uygun olarak kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme, g) Kişisel verilerinizin düzeltilmesi, silinmesi ya da yok edilmesi halinde bu işlemlerin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, h) İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle şahsınız aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme, ı) Kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahipsiniz. Bu kapsamda yapacağınız başvuruların Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından ayrı bir yöntem belirlenmesi halinde bu yöntem ile veya (i) şirketimize mesai saatleri içinde kimliğinizi tevsik edecek belgeler ile bizzat sunacağınız dilekçe ile veya (ii) noter vasıtasıyla ya da (iii) güvenli elektronik imza ile imzalanarak, yazılı olarak iletilmesi gerekmektedir. Söz konusu taleplerin sonuçlandırılmasının ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde, Kişisel Verilerin Korunması Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır.
4. Kişisel Verilerinizin silinmesini, yok edilmesini veya anonimleştirilmesini talep etmeniz halinde, finansal kuruluşların müşteri ile gerçekleştirdiği işlemlere ilişkin kayıt ve belgeleri yasal düzenlemeler kapsamında belirli bir süre saklama yükümlülüğü olduğundan yapmış olduğunuz talebiniz ilgili yasal sürelerin sona ermesini takiben yerine getirilebilecek olup söz konusu süre sonunda re’sen Carranty tarafından da silinecek, yok edilecek veya anonimleştirilecektir. Yine bu süre zarfında Kişisel Verileriniz Carranty tarafından hukuken zorunlu olan durumlar dışında işlenmeyecek ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler ile sözleşmelerden kaynaklı zorunluluklar haricinde üçüncü kişiler ile paylaşılmayacaktır.
CARRANTY GARANTİ SERTİFİKASI
Carranty Asistans Araç Muayene Hizmetleri Limited Şirketi tarafından hazırlanan Garanti sertifikası sözleşme maddeleri aşağıda yer almaktadır.
Sertifika içerisinde numarası belirtilmiş olan ekspertiz raporunda belgelendirilen arızalı olan ve uygun olmayan (sızıntı, kaçak, terleme, ezik, kırık, çatlak, kopuk, harici ses, harici duman vb. herhangi bir fiziki darbe veya hasara maruz kalmış parçalar, aşınan ve yıpranan parçalar) sistemler ve parçalar Carranty garanti teminatı kapsamı dışındadır.
B. TANIMLAR:
1. Garanti Veren (Carranty Asistans Araç Muayene Hizmetleri Limited Şirketi): Atakent Mah. Mithatpaşa Cad. No:173/A1 Ümraniye/İSTANBULadresinde bulunan 315186-5 Ticaret sicil numarasına sahip, mersis numarası 020307409890001 olan, 444 10 58 Telefon numaralı Carranty Asistans Araç Muayene Hizmetleri Limited Şirketi
2. Garanti Yaptıran / Carranty Sertifikalı:İşbu sözleşme kapsamında aracını Carranty şubelerinde ekspertize getiren ve/veya yerinde mobil ekspertiz kontrolü yapılan araç sahibi.
3. Sertifika: İşbu Carranty Garanti sertifikası.
4. Araç:Carrantysertifikasından, Türkiye’de tescil edilmiş 8 yaş altı ve 160.000 km altında olan M1 ve N1 sınıfı araçlar faydalanabilmektedir.
5. CarrantyEkspertiz:Teknik cihaz ve ekipmanlarla ikinci el araçları detaylı bir biçimde inceleyerek onlar hakkında yazılı görüş bildiren TSE onaylı ekspertiz kuruluşu.
6. Üretici Garantisi:Sertifikaya konu olan araç sistemlerinin üretici firma tarafından belirlenmiş garanti süresi.
7. 2. El Garanti Teminatı: Muafiyet Süresi bittiğinde, Araç için Carranty Sertifikası tarafından yapılan seçime uygun olarak belirlenecek süre dahilinde (3/6/12 aylık), ani ve beklenmedik mekanik ve elektriksistemi arızaları neticesinde meydana gelebilecek zarar ve hasarı maksimum tazminat mesuliyetine ve sertifikadaki hüküm ve şartlara ve üretici garantisi kapsamına tam olarak uyulması kaydıyla “Teminat Altına Alınan Parçalar” bölümünde belirtilmişparça ve işçilik maliyetine karşı garanti kapsamına alınmasını sağlayan teminattır.
8. Garanti Başlangıç Tarihi: İşbu Carrantysertifikası, yapılan ekspertiz tarihinde başlayacak olup, sertifika üzerinde yer almaktadır.Aracın garanti programı, Full Ekspertiz 4×2, Full Ekspertiz 4×4 ekspertiz kontrol işleminden 3 gün önce veya ekspertiz işleminden 3 gün sonra yapılması gereklidir. CARRANTY sertifika başlangıcı Ekspertiz kontrol tarihinden itibaren başlayacak ve alınan paketin süresi ile doğru orantılı olarak (Hangisi önce dolarsa) 3 ay 500 km, 3 ay 5000 km, 6 ay 10.000 km veya 12 ay 15.000 km sonra sona erecektir.
9. Programın İşleyişi: İşbu sertifika ile Carranty garantisini başlatan tarafından usulüne uygun olarak bildirilen ve sertifika kapsam içeriğine uygun olarak değerlendirilen, her bir aracın garanti kapsamına alınmasını ifade etmektedir.
10. Muafiyet Süresi:Sertifika kapsamında teminat altına alınan aracın üretici garantisi bitiş tarihine kadar olan süreyi ifade etmektedir.
11. Anlaşmalı Servis: Carranty ile anlaşmalı servis sözleşmesi imzalayan tüm anlaşmalı servisleri ifade eder.
C. TEMİNAT:
2. El Garanti Teminatı:
İşbu sertifika kapsamında gerçekleşen harcamalar için ve sertifika ücretinin zamanında, tam ve eksiksiz olarak ödenmesi şartıyla Carranty Şirketi Carranty Sertifika sahibinin sertifika kapsamındaki arızaların gerçekleşmesinden kaynaklı harcamalarını sertifika şart ve koşullarına tabi olarak teminat altına almaktadır. Onarımı yapılacakarızaların tutarları Carranty Şirketi tarafından yapılacak araştırmalar ve Carranty Sertifikalısı tarafından sunulacak bilgi ve belgelerin incelenmesi sonucunda sertifika limitleri dahilinde belirlenecektir. Carranty Şirketi, Carranty sertifikalısının aracında yapılan incelemeler sonrasında, önceden belirlenen şartlara uygun olmayan bir durum veya şüphe uyandıracak bir tespit yapması halinde bahsi geçen aracın teminat altına alınmasını reddedebilir. Garanti süresi içerisinde Carranty sertifikalısının maksimum iki defa arıza onarım hakkı bulunmaktadır. 2. El Garanti teminatı kapsamında arıza ile ilgili parça ve işçilik ücreti için garanti süresi içerisinde Carranty Şirketi’nin ödeyeceği tazminat tutarı toplamı, en fazla KDV dahil 50.000,00TL (Ellibintürklirası)’dir.
Yedek Araç Desteği Hizmeti
Carranty sertifika kapsamı dahilinde olan aracın arızalanması ve Carranty sertifika kapsamında yapılan onarım süresinin 10 iş gününü geçmesi halinde, araç sahibinemaksimum sertifika bedeli kadar ikame araç ücreti ödenecektir.
Asistans Hizmeti
Carranty Garanti Programı kapsamında herhangi bir arızanın gerçekleşmesi durumunda Araç en yakın yetkili servise sertifika süresince 2 kez ve olay başı 1.000 TL limit ile çekilecektir. Arıza veya çekici hizmeti sonucunda araç km’si teminat kapsamındaki km sınırlarını geçiyorsa arıza talebi geçersiz sayılacak ve çekici hizmet bedeli araç sahibi tarafından ödenecektir.
Carranty sertifika kapsamı dahilinde olan aracın arızalanması ve Carranty sertifika kapsamında yapılan onarım süresinin 24 saati geçmesi halinde, araç sahibine ikamet ettiği şehir dışında yolda kalması halinde, maksimum sertifika bedeli kadar konaklama ücreti ödenecektir.
D. TEMİNAT ALTINA ALINAN PARÇALAR:
Motor: Motor bloğu, Silindir Kapağı, Silindir kapak contası, Silindir kapak cıvataları, Supaplar (emme-egzoz-yanık olanlar hariç), Supap iticileri (hidrolik ayarlılar dahil), Supap yayları ve gaydları, Eksantrik milleri ve kasnakları, zamanlama dişlileri ve zincirler (triger/zamanlama kayışları hariç), valfler ve kılavuzlar, Yağ Pompası, Pistonlar, Segmanlar, Piston burçları, Biyel kolları, Krank mili ve yatakları, karter, Gömlek, tüm burçlar, Emme manifoldu, Egzoz manifoldu, Volan ve Volan çemberi, Turbo (yalnız revizyon olması şartı ile). Vites Kutusu (Düz Şanzıman)Yağlar ve sıvılar (arıza kaynaklı değişim),İç vites dişlileri, Senkromeç sarıları ve yuvaları, Vites seçicileri, Şaftlar, Rulman ve burçları, Transfer dişlileri.Vites Kutusu (Tork Konvertörlü ve Zincir Aktarımlı Otomatik Şanzımanlar): Yağlar ve sıvılar (arıza kaynaklı değişim),İç miller, Dişliler, Frenleme bantları, Redüktör, Hız sensörü, Yağ basınç pompası, Yağ soğutucusu ve basınç regülatörü, Yatak ve burçları, Servo ve plakası, Transfer dişlileri, diferansiyel, çatallar ve milleri, dişliler, pistonlu ve çekmeli valf (elektro vana), presli plakalar, yatak ve rulmanlar, planet dişlisi, contalar. Vites Kutusu (Çift kavramalı ve Robotlu / Yarı Otomatik Şanzımanlar): Yağlar ve sıvılar(arıza kaynaklı değişim), Planeter dişliler, Redüktör dişliler, miller, Değişken bobinler, Basınç halkaları, İç contalar.Tork Konvertörü: Herhangi bir mekanik iç bölüm arızası durumunda. Diferansiyel: Yağlar (arıza kaynaklı değişim), ayna, mahruti vepinyon dişliler, Tahrik milleri, Dişliler, Rulman ve burçlar.(Yağ filtrelerinin, yağlayıcıların, antifriz ve akışkanların değişimi, Carranty sertifikası kapsamındaki bir bileşenin arızası sonucu değişimi veya onarımı gerçekleşmesi şartı ile kapsama dahil edilecektir.)Elektrik Sistemi: Marş motoru, Marş motoru üst selenoidi, ön kavrama, alternatör, diyot sargısı.
Carranty programına alınacak markalar;
Alfa Romeo – Audi – BMW – Chevrolet – Citroen – Dacia – Daihatsu – DS Automobiles- Fiat – Ford – Honda – Hyundai – Isuzu – Jaguar – Jeep – Kia – Lada – Mazda – Mercedes Benz – Mini – Mitsubishi – Nissan – Opel – Peugeot – Renault – Seat – Skoda – Smart – Ssangyong – Subaru – Suzuki – Toyota – Volkswagen – Volvo marka araçlar Carranty garanti programı kapsamında değerlendirilecektir. Diğer marka araçlar teminat dışındadır. Beygir gücü 300 beygir üzerindeki araçlar ve 2500 cc üzerindeki araçlar her durumda bu teminatın kapsamı dışındadır.
E. TEMİNAT DIŞINDA KALAN HALLER:
1.Üretici garantisi veya herhangi aynı teminatları sağlayan ve Garanti Programı’ndan hariç bir garanti veya bir teminat altında olan araçların arızasından doğan harcamalar. 2.Ticari araçlar (Uber, taksi, ticari taşımacılık yapan araçlar, yolcu taşımacılığı yapan araçlar, okul taşıma araçları, taksi, ambulans, sağlık taşıma araçları, cenaze araçları, yarış ve spor amaçlı araçlar, ticari kullanım amaçlı araçlar, karavanlar, çiptuning modifikasyonuna uğramış ve yazılımına müdahale edilmiş araçlar, kamp araçları vb).3.Beygir gücü 300 HP üzerindeki araçlar ve 2500 cc üzerindeki araçlar. 4.Satış esnasında 8 (sekiz) yaşını geçmiş ve/veya 160.000 (yüz altmış bin) kilometre üzerinde olan araçların Garanti Programı’ndan doğan harcamalar.5.Uber, çalışan servisleri gibi profesyonel kullanım amacı ile kullanılan veya anılanlarla sınırlı olmamak kaydı ile Avis, Hertz gibi “rent a car (günlük ve/veya faaliyet kiralaması amaçlı uzun süreli kiralama)” olarak kullanılan araçlar, Yakıt olarak sonradan montajı yapılmış (fabrika çıkışlı orijinal olmayan) olan LPG/CNG motora sahip araçlar, hibrid motora sahip araçlar, %100 elektrikli araçlar,satış değeri 2.500.000 (ikimilyonbeşyüzbin)Türk Lirası üzerinde olan araçların Garanti Programı’ndan doğan harcamalar.6.Ağırlığı 3,5 tonu geçen araçların Garanti Programı’ndan doğan harcamalar. 7.Üretici firmadan çıktıktan sonra teknik özellikleri değiştirilmiş, modifiye edilmiş araçlar. 8.Üretici firma tarafından belirlenen süreye ve kilometre süresine bağlı bakımların araç sahibi tarafından yapılmamasından dolayı arızalardan doğan harcamaları.9.Türkiye’de tescil edilmemiş olan araçlar. 10.Km’si ile oynanmış ve km’si düşürülmüş araçlar. 11.Aşağıdaki durumlarda Carranty sertifikası kapsamında onarım işlemleri yapılmayacaktır:
• Sertifikakapsamına girmeyen hallerde,
• Kaza sonucu gerçekleşmiş arızalar,
• Aracın arızaya uğrandığındaki kilometre sayısının 3 (ay) aylık teminat süresi için 500 (beşyüz), 3 (üç) aylık teminat süresi için 5.000 (beşbin) kilometre, 6 (altı) aylık teminat süresi için 10.000 (onbin) kilometre, 12 (oniki) aylık teminat süresi için ise 15.000 (onbeşbin) kilometreyi geçmesi halinde.
CarrantyTeminatı Dışı Olan Araç Arızaları ve Sistemleri;
1.Periyodik bakımlarda ve belirli zamanlarda değişmesi gereken filtreler, sıvılar, yağlar, Fren disk balata, debriyaj seti, tüm kayışlar, araç lastikleri, vb. kullanım ile aşınan, yıpranan ve eskiyen parçalar teminat kapsamı dışındadır. 2.Kaporta parçaları, tüm camlar, aydınlatmalar, silecekler, aksesuarlar vb parçalar teminat kapsamı dışındadır. 3.İkinci el motorlu kara taşıtlarının ticareti hakkındaki yönetmelikte yer alan garanti kapsamına girmeyen hususlar kapsam dışıdır. 4.Kullanıcı ve üçüncü Kişilerin ihmali, kusuru, hatası, dikkatsizliği veya sabotajından kaynaklanan arızalar. 5.İkaz lambaları sistem arızası gösterdiği halde aracı kullanmaya devam etmenin sonucu olan arızalar. 6.Satış sırasında alıcı tarafından bilindiği ve ekspertiz merkezi tarafından belgelendirilen, Ekspertiz raporunda belirtilen arıza ve hasarlar. (Sızıntı, kaçak, terleme, ezik, kırık, çatlak, kopuk, harici ses, harici duman vb. herhangi bir fiziki darbe veya hasara maruz kalmış parçalar). 7.Ekspertizde tespit edilmemiş olsa dahi aracın geçmiş servis kayıtlarında arıza tespiti yapılmış, onarımı yapılmamış olan arızalar. 8.Kaza ve hasar sebebi ile oluşan arızalar ve garanti başlangıç tarihinden önce meydana gelmiş hasarlar. 9.Yanlış yağ, yakıt ve katkı kullanımından kaynaklanan arızalar. 10.Garanti öncesinde meydana gelmiş arızalar ve hasarlar. 11.Araç üreticisi tarafından kaynaklanan arızalar ve problemler. 12.Sel, terör, deprem, doğal afetler ve mücbir sebepler kapsamı dışında kalacaktır. 13.Hatalı ve yanlış kullanım, kaza, hırsızlık ve hırsızlık girişimi, yangın, infilak, vandallık ve doğal afetlerden kaynaklı arızalar ve arızalanan parçalar. 14.Su ve rutubet kaynaklı arızalar ve bunlardan kaynaklı korozyon arızaları. 15.Nükleer yakıt, nükleer atık, nükleer yakıtın yanması sonucu meydana gelen arızalar. 16.Kullanıma bağlı olarak aracın normal aşınması, yıpranması ve eskimesi ile ilgili arızalar. 17.Kullanıma bağlı olarak aracı periyodik bakımı ve bakımda değişmesi gereken parçaları, aracın rutin bakımları kapsamındaki değişiklikler. 18.Toprak çökmesi veya kayması, çığ, volkan indifaları, deprem, sel ve su basması gibi tabii afetler. 19.Deniz suyu ve kumu, güneş ışığı, rüzgar gibi hava şartları veya doğal afetler. 20.Harcamaya neden olan araçta “gizli hatalar”: imalatçının sorumluluğu veya hatasından meydana gelen arızalar. 21.Önceki hatalı tamir, onarım ve arıza sonuçları.
Teminat kapsamına Girmeyen Harcamalar
Aşağıdaki belirtilen nedenlerden doğan harcamalar garanti kapsamı dışındadır:
1.Harcamaya neden olan aracın kullanıcısının veya üçüncü şahısların ihmali, kusuru, hatası, dikkatsizliği veya sabotajı. 2.Harcamaya neden olan araç için yanlış yakıt veya yağ kullanımından kaynaklanan arızalar. 3. Harp, her türlü harp olayları, istila, yabancı düşman hareketleri, çarpışma (harp ilan edilmiş olsun olmasın), iç harp, ihtilal, isyan, ayaklanma ve bunların gerektirdiği inzibati ve askeri hareketler sebebiyle meydana gelen bütün zayi ve hasarlar ve arızalar. 4.Herhangi bir nükleer yakıttan veya nükleer yakıtın yanması sonucu nükleer artıklardan veya bunlara atfedilen sebeplerden husule gelen iyonlayıcı radyasyonların veya radyoaktivite buluşmalarının ve bunların gerektirdiği askeri ve inzibati tedbirlerin sebep olduğu bütün ziya ve hasarlar (bu bentte geçen yanma deyimi kendi kendini idame ettiren herhangi bir nükleer ayrışım “fission” olayını da kapsayacaktır. 5.Harcamaya neden olan aracın normal aşınma ve eskimesi. 6.Harcamaya neden olan aracın bakımı. 7.Toprak çökmesi veya kayması, çığ, volkan indifaları, deprem, sel ve su basması gibi tabii afetler. 8.Deniz suyu ve kumu, güneş ışığı, rüzgar gibi hava şartları veya doğal afetler. 9.Garanti başlangıç tarihinden önce meydana gelmiş arızalar. 10.Harcamaya neden olan aracın koltuklar, ses ve görüntü sistemleri, DVD, klima, alarm, GPS, açılır-kapanır araçlarda tavan gibi “Konfor” ve yüksek teknoloji ürünlerinde meydana gelen arızalar. 11.Harcamaya neden olan araçta “gizli hatalar”: imalatçının sorumluluğu veya hatasından meydana gelen hasarlar. 12.Harcamaya neden olan arızalı mallar üzerine garanti yaptıran başka kapsamlarla aynı rizikolara karşı ve aynı süreye rastlayan başka sözleşmesi olması halinde. 13.Su ve rutubet etkisi ve bunlardan doğan korozyon. 14.Önceki hatalı tamir ve arıza sonuçları. 15.Aracın kilometre saatinin değiştirilmesi. 16.Harcamaya neden olan aracın normal şekilde çalışmasına engel olmayan hasarlar (örneğin boyası veya görüntüsü üzerinde etkisi olan hasarlar). 17. Aracın rutin bakımları kapsamındaki değişiklikler. 18.Asistans hizmetleri kapsamındaki harcamalar. 19.Üretimi sürdürülmeyecek olan ve üretici tarafından bu konuda bildirimi yapılan araçlara ait harcamalar. 20.Aracın belirli parçalarının korunması veya daha uzun ömürlü olması amacıyla yapılan işlemler.21.Taşıtın ihmal edilmesinin veya uygun olmayan bir şekilde kullanılmasının veya aracın gereği gibi çalışması için lüzumlu olan sıvıların donmasının sebep olduğu arızalar.22.Teminat kapsamında olan bir arızanın teminat kapsamında olmayan bir parçada oluşturduğu arıza,23.Carranty şirketi tarafından görevlendirilmiş uzmanın bu garanti başlamadan önce var olmuş olabileceğini makul olarak düşündüğü hatalardan kaynaklanan arızalar. 24.Herhangi bir nedenle imalatçının veya ithalatçının sorumluluğunda olan kusurlu veya hatalı parçalar ve bu parçaların sebep olabileceği arızalar.
F. SERTİFİKABİLGİLERİ:
1.Ürün hakkında daha ayrıntılı bilgi almak için, işbu Bilgilendirme Formu ve Sertifikada yazılı hususları dikkatlice okuyunuz. 2.Sertifika ücretinin tamamının sertifikanın teslim edildiği an ödenmesi gerekir. Sertifika ücretinin ödenmemesi durumunda, aksi kararlaştırılmadıkça, Carranty’nin sorumluluğu başlamaz.3.Sertifika iptal edilemez, ancak satış sonrası sertifika süresi sonuna kadar aracın devir edildiği kişi veya şirket adına da geçerli olacaktır.4.Sözleşmenin başlatılması sırasında, sertifika süresince ve arızanın gerçekleşmesi durumunda Carranty’ye eksik veya yanlış bilgi vermekten kaçınınız. Aksi takdirde, onarım başlangıç süresi uzayabilir, onarım hakkından faydalanamama/teminat dışı kalmahâlleri ortaya çıkabilir. 5.Aracın mülkiyetinin değişmesi halindegaranti programı aracınızın şasi numarasına bağlı olduğu için, garantinizi satış esnasında devredebilirsiniz. Devir işlemi sonrasındaCarrantygenelmerkezine araç ruhsatı ve test raporunu göndermeleri gereklidir. Detaylı bilgi için Carranty web sitesini ziyaret edebilirsiniz.6.Mesafeli satış durumu söz konusu ise kendisine sorulan sorular ve iletilen bilgiler doğrultusunda sertifika programına dahil olmak istediğini beyan etmesini takiben Carranty tarafından garanti kapsamına alınmalarının uygunluğunun tespiti üzerine kendilerine sertifika verilir. 7.Carranty sözleşmesinden doğan bütün istemler, alacağın muaccel olduğu tarihten başlayarak iki yıl ve her halde arızanın gerçekleştiği tarihten itibaren altı yıl geçmekle zamanaşımına uğrar. 8.İşbuCarrantyürünü, Türkiye Cumhuriyeti sınırları dahilinde geçerlidir. 9.2.El Carranty sertifikası, Sertifika’da başlama ve sona erme tarihleri olarak yazılan tarihlerde, aksi kararlaştırılmadıkça, Türkiye saati ile saat 12.00’de başlar ve saat 12.00’de sona erer.10.Sertifika sahibi,Carranty ile girdiği her türlü hukuki ilişkinin kendi nam ve hesabına yapılacağını beyan ve taahhüt etmekte olup, bunun aksi durumunda 5549 sayılı kanunun 15. maddesi gereği bildirim yapmak zorunda olduğunu bildiğini ve başkası adına veya hesabına hareket ettiği takdirde bunu yazılı olarak Carranty’ye beyan edeceğini ve bu hususta Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi hakkındaki mevzuat hükümleri de dahil olmak üzere her türlü sorumluluğun sertifika sahibineait olduğunu gayrikabili rücu kabul ve taahhüt eder. 11.Bir defada ödenmesi gereken sertifika ücreti zamanında ödenmezse, ödeme yapılmadığı sürece garanti sürecibaşlamaz ve Carranty ödeme yapılmadığı sürece yazılı bildirimde bulunarak, garantisözleşmesinden 3 (üç) ay içinde herhangi bir zamanda cayabilir. Bu 3 (üç) aylık süre, vadeden başlar. Buna karşılık, Carrantyücret alacağını muaccel olduğu günden itibaren 3 (üç) ay içinde dava veya takip yoluyla istenmemiş olması halinde ise, sözleşmeden cayılmış olunur.
12.Carranty’nin sorumluluğunun sona erdiği haller
-Garanti süresi sona erdiğinde,
– Sahte ve hileli bir arıza bildirimi olması durumunda,
– Periyodik bakım veya servis programı km’sinin geçmesi sonucu gerçekleşen arızalar,
– Sertifika iptal edildiğinde,
– Garanti kapsamında olan aracın tam zayi olması veya çalınması halinde, 2. El Garanti Teminatı sona erer.
13.İkinci El Motorlu Kara Taşıtlarının Ticareti Hakkında Yönetmelik’te yer alan Garanti kapsamına girmeyen hususlar başlıklı Madde 16’da yer alan durumlar da kapsam dışıdır. 14.Arıza taleplerini doğrulamak ve sonuçlandırmak için servis evrakları, makbuzları, teşhis ve kontrol sonuçları, arıza raporları vb. dökümanlar Carranty tarafından istenmesi halinde verilmesi gereklidir.15.Carranty Şirketi, Suç Gelirinin Aklanmasının Önlenmesi ile Terörizmin Finansmanın Önlenmesi Hakkındaki Kanunlara ve tüm ilgili mevzuata uygun hareket etme ve müşterinin tanınması, adres / kimlik tespiti, teyidi ve kurduğu risk yönetim sistemleri aracılığı ile gerekli usuli işlemleri yerine getirme, özellikle ulusal ve uluslararası alanda yaptırıma tabi (sakıncalı) kişi / kuruluş listelerinde yer alan veya yaptırıma tabi tutulmuş olan müşterilerin tespiti için gerekli kontrolleri gerçekleştirme, geçerli yasalar dahilinde bu kişilerle iş ilişkisine girmeme ve / veya mevcut iş ilişkisini sonlandırma yükümlülüğünü elinde tutar.
G. ARIZANIN GERÇEKLEŞMESİ VE ONARIMIN YAPILMASI:
1.Sertifika süresi içerisinde gerçekleşen toplam arıza/onarım tutarı, Sertifika da belirtilen araç bedelinin üzerinde olamaz. 2.İşbu Bilgilendirme Formu kapsamında Carranty tarafından sağlanan teminatlardan kaynaklanan onarım talepleri ile ilgili tüm işlemler için gecikmeksizin üst kısımda adres ve telefonları yer alan Carranty’ye başvuruda bulununuz. Hak sahipleri, arızanın gerçekleştiğini öğrendiği anda durumu derhal gecikmeksizin Carranty’ye bildirmek zorundadır. Arızanın gerçekleşmesi anında arızalı parçaya kesinlikle sertifika sahibi yahut herhangi bir onarım servisi tarafından müdahale edilmemesi gerekmektedir. Carranty’nin bilgisi haricinde müdahale edilmesi halinde garanti kapsamı dışında kalacaktır. 3.Garanti kapsamındaki ilgili parçanın onarımının yapılabilmesi için Carranty tarafından talep edilecek olan arıza onarım evrakları www.carranty.com.tr internet adresinden ya da 444 10 58 numaralı Yol Yardım ve Destek Hizmetleri’nden temin edilebilir. Gerekli bilgi ve belgelerin eksiksiz şekilde Carranty’ye ulaşmasından sonra en kısa süre içerisinde Carranty tarafından gerekli incelemeler yapılarak onarım işlemleri anlaşmalı servislerimiz tarafından yapılacaktır.
Sertifika kapsamında onarım işleminin reddedilmesini gerektiren sebepler söz konusu ise, Carranty talebin yapıldığı ve onarım için gerekli tüm belgeler veya onaylı nüshalarının alındığı tarihten itibaren en kısa süre içerisinde yazılı olarak durumu talep sahibine bildirecek ve onarım talebinin reddine ilişkin sözleşme hükmünü ve/veya yasal dayanağını açıklayacaktır.
H.ŞİKAYET VE BİLGİ TALEPLERİ:
Sertifikaya ilişkin her türlü bilgi talepleri ve şikayetler için Carranty Asistans Araç Muayene Hizmetleri Limited Şirketi’nin yukarıda yazılı adres ve telefonları üzerinden irtibata geçilebilir. Carranty, başvurunun kendisine ulaşmasından sonra en kısa süre içerisinde talepleri cevaplandırmak durumundadır.
I.YARGI YERİ:
İşbu sözleşme Türk Hukukuna tabidir. Bu sözleşmeden doğan davalarda Carranty’nin merkezinin bulunduğu İstanbul Anadolu mahkemeleri ve icra müdürlükleri münhasıran yetkilidir.
Birbirini takip eden maddelerden oluşan işbu sertifikanın her sayfası/maddesi tarafımca okunarak bir bütün olarak kabul edilmek suretiyle imzalanmıştır.
SERTİFİKA SAHİBİ
GARANTİ VEREN
CARRANTY ASİSTANS ARAÇ MUAYENE
HİZMETLERİ LİMİTED ŞİRKETİ